Career

We’re always on the lookout for new talent. You don’t have to be perfect – we value synergy and mutual growth.

We truly value our team – that’s why we take recruitment seriously. The process has a few stages to make sure it’s a good fit on both sides.

At the same time, we respect everyone’s time – both ours and the candidates’.
We focus on a thorough yet efficient selection process, aiming to find people who not only have the right skills and knowledge, but who also fit our organizational culture, defined by the values below:

Responsibility

Personal courtesy

Curiosity

Innovation

Proactive attitude

Respectful dialogue

Empathy

Tolerance

Loyalty

Open-mindedness

Sense of humour

Focus on teamwork

Jolanta Pijanowska - Specjalista ds. rekrutacji

Think we might be a good match? Apply for an open role or reach out with a spontaneous application – we’d love to hear from you.

How is our recruitment process structured?

CV review

Initial phone call

Skill & knowledge tests

Interview with a recruiter (in-office or online)

Meeting with your future manager and/or the company’s CEO

Job offer

Skutecznych rekrutacji

What benefits and opportunities come with being part of the Finker team?

Clear working conditions and a transparent career path

Free weekends and flexible working hours during the week

Option to work remotely or in a hybrid model after onboarding

Co-funding for professional courses and certifications relevant to your field

Work with a wide range of IT tools and systems

Experience working with clients from various industries

Involvement in designing and improving innovative projects and workflows

A unique office vibe surrounded by kind, humorous people

No dress-code and great coffee

Regular team-building events

Z72_9396

True Partnership Culture

We treat others the way we’d like to be treated ourselves – that’s why we care about building good relationships with candidates and ensuring a positive recruitment experience. We stay in touch throughout the process, always provide feedback after each stage, and make sure every new hire is smoothly onboarded.

finker zespół

FAQ

Jaka jest struktura i wielkość firmy i jak duże są zespoły?

Działamy jako grupa – pod marką Finkera działają następujące spółki:

  • Finker sp. z o.o. sp. k., 
  • IQ Business Solutions sp. z o.o., 
  • R.Fund sp. z o.o. sp. k.,

współpracujemy też z naszym partnerem biznesowym: Ready To Rise sp. z o.o., który jest autoryzowanym partnerem enova365. Nasza firma liczy ok. 50 osób,  najczęściej pracujemy w zespołach 4-6 osobowych. 

Gdzie mieści się Wasze biuro i czy jest dostępny parking?

Znajdziesz nas w ścisłym centrum Warszawy, w Śródmieściu. Nie mamy własnego parkingu, ale za to ale za to nasze biuro mieści się ok. 10 minut pieszo od dworca Warszawa Centralna, przy ulicy Wilczej 71/2.

Jakie są możliwe formy współpracy?

W zależności od tego, czego oczekujesz, możesz wybrać opcję współpracy na podstawie umowy o pracę, kontraktu B2B czy umowy zlecenia. Do każdego zatrudnienia podchodzimy indywidualnie, ponieważ zależy nam, abyś był/a zadowolony/a z warunków współpracy i miał/a możliwość wyboru tego, co jest dla Ciebie odpowiednie.

Czy oferujecie jakieś dodatkowe benefity?

W Finkerze stawiamy szczególnie na trzy obszary: elastyczność, rozwój i bezpieczeństwo. Współpracując z nami możesz korzystać z takich benefitów, jak:

  • elastyczne miejsce i czas pracy. Pracujemy hybrydowo / na home office / stacjonarnie, w zależności od potrzeb i możliwości danej osoby i zespołu. Pracę rozpoczynamy zazwyczaj ok. godz. 08:00 – 10:00 i kończymy 8 godzin później ok. 16:00 – 18:00;
  • stabilne zatrudnienie w takiej formie, która jest dla Ciebie najlepsza (umowa o pracę / B2B / umowa zlecenia);
  • dostęp do licznych platform szkoleniowych oraz cyklicznych szkoleń wewnętrznych. Dodatkowo każdy z nas po okresie próbnym może skorzystać z dofinansowania na wskazane przez siebie szkolenie czy kurs;
  • dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej. Obecnie korzystamy z pakietu Allianz i jako pracodawca pokrywamy 75% Twoich kosztów;

Z jakich narzędzi IT korzystacie?

Używamy takich narzędzi jak system ERP enova365 (czasem też Symfonia i Optima u niektórych klientów), SaldeoSMART, Excel, Power BI, SQL, Python i wiele innych. Na co dzień pracujemy w rozproszonych zespołach i w organizacji pracy wspiera nas Google Workspace oraz Asana.

Jakie narzędzia pracy otrzymam?

Wyposażymy Cię w cały sprzęt potrzebny do wykonywania pracy zarówno z biura, jak i z domu – dostaniesz od nas komputer, dodatkowy monitor, myszkę, podstawkę oraz wszelkie dostępy do innych narzędzi pracy takich jak systemy ERP czy systemy elektronicznego obiegu dokumentacji. 

Czy w codziennej pracy wykorzystujecie języki obce?

Zależy to od zespołu – język angielski na zaawansowanym poziomie jest konieczny w dziale kontrolingu, w księgowości i kadrach i płacach nie jest wymagany. W przypadku klienta anglojęzycznego komunikujemy się głównie mailowo. 

Jak będzie wyglądać mój pierwszy dzień?

Przede wszystkim przychodzisz do naszego biura i spędzasz z Magdą, Ulą i Panem od BHP :). Magda wprowadzi Cię w życie firmy, w nasze procedury, zasady i wartości. Razem przejdziecie przez szkolenia wprowadzające, jak i zapoznanie z ludźmi z Finkera 🙂 Z Ulą natomiast dopełnisz wszelkich formalności związanych z Twoją umową.

Ula i  Magda będą też Twoimi pierwszymi kontaktami w sprawie onboardingu. Ula skontaktuje się z Tobą w sprawie badań lekarskich i danych niezbędnych do przygotowania umowy, a Magda wyśle do Ciebie maila powitalnego z instrukcjami i szczegółami dot. pierwszego dnia, tak abyś przed przyjazdem do nas nie czuł/a się zagubiony/a.

Jak przebiega proces wdrożenia?

Jednym słowem- stopniowo. 😉 Zależy nam, abyś na samym początku mógł/mogła poznać naszą kulturę organizacyjną i styl pracy na własnej skórze. Omówimy konkretne procesy, tak abyś miał/a świadomość co, gdzie i jak działa w Finkerze. Przedstawimy Cię Twojemu zespołowi, który wdroży Cię w wszelkie zagadnienia, a które będziesz odpowiedzialny/a. Standardowo stacjonarne wdrożenie trwa u nas ok. miesiąc – po tym czasie  zapytamy Cię jak przebiegło ono z Twojej perspektywy, co możemy zmienić, usprawnić, a co według Ciebie działa dobrze. Jesteśmy otwarci na Twoje sugestie i potrzeby 🙂

Jakie są możliwości rozwoju i awansu?

Rozwój jest dla nas ważny – każdy kto go poszukuje, znajdzie go u nas.

Szkolimy się, wymieniamy dobrymi praktykami i perspektywami. Jeśli czujesz, że chcesz rozszerzyć swój zakres pracy lub obsługiwać nowego klienta – dążymy do reorganizacji i próbujemy stworzyć takie warunki. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić ciągłość pracy i zastępowalność w sytuacji urlopu czy dłuższego zwolnienia. Z drugiej strony, jeśli satysfakcjonuje Cię obecne stanowisko i nie czujesz potrzeby pięcia się w górę – również jest to dla nas zrozumiałe, nie każdy musi odczuwać taką potrzebę. Co roku w drugim kwartale przeprowadzamy roczny przegląd wynagrodzeń i stanowisk – jest to zazwyczaj najlepszy czas na podsumowania i planowanie rozwoju.

Mam 3-miesięczny okres wypowiedzenia, czy warto aplikować?

Oczywiście, że warto! W Finkerze stale prowadzimy rekrutacje zewnętrzne. Na bieżąco powiększamy nasze zespoły i działamy z myślą o ich przyszłości pod kątem potrzeb i wyzwań, jakie mogą się przed nami pojawić. Nastawiamy się na współpracę z osobami, które wpisują się w nasze oczekiwania pod kątem wiedzy merytorycznej, ale i kultury organizacyjnej – jest to dla nas ważniejsze i często jesteśmy w stanie poczekać na nową osobę nawet 3-4 miesiące 🙂 

Ile czasu trwa proces rekrutacyjny?

Czas trwania rekrutacji zależy od kilku czynników, ale zazwyczaj cały proces nie trwa dłużej niż 1 miesiąc. Niektóre rekrutacje trwają dłużej ze względu na charakter, poziom i złożoność stanowiska.

Prowadzicie rekrutacje do waszego wewnętrznego zespołu czy dla klientów?

Działamy w obu tych przypadkach – jest to zależne od danego procesu rekrutacyjnego. Częściej powiększamy nasze własne, wewnętrzne zespoły, ale zdarzają się również rekrutacje do działów finansowo-księgowych naszych klientów. W takich przypadkach informujemy o tym już na etapie ogłoszenia. 

Prowadzicie wiele rekrutacji - czym jest to spowodowane?

Spora ilość rekrutacji, np. na stanowiska księgowe, wynika głównie z naszego podejścia do prowadzenia procesów i potrzeb w zespołach. Nasze rekrutacje są cykliczne, więc tak właściwie cały rok mamy otwartą możliwość zatrudnienia nowej osoby, w zależności od potrzeb zespołu. W Księgowości sprawa jest o tyle dynamiczniejsza, ponieważ z całego działu mamy wydzielone mniejsze zespoły, z czego każdy z nich ma osobny portfel klientów, który obsługuje. W grę wchodzą również wewnętrzne awanse, czasem też niestety musimy pójść innymi ścieżkami i ktoś kończy swoją współpracę z Finkerem. Przypadki są różne i musimy działać w rekrutacji sprawnie i efektywnie.

Na jakim etapie procesu rekrutacyjnego udzielacie informacji zwrotnej kandydatom?

Udzielamy feedbacku po każdym etapie rekrutacji, niezależnie czy przechodzimy przez cały proces, czy dziękujemy za aplikację np. na etapie selekcji CV. Staramy się, aby każdy kandydat otrzymał informację zwrotną do tygodnia, w niektórych przypadkach czas ten może się wydłużyć.

Jak mogę przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

Przede wszystkim podejdź do niej na spokojnie. Spotykamy się po to, aby sprawdzić czy będzie nam ze sobą po drodze i działa to w obie strony. Pamiętaj też, że to jest rozmowa, a nie przesłuchanie. Jeśli potrzebujesz przed nią uspokoić swoje nerwy, odśwież informacje na temat swoich dotychczasowych miejsc pracy i umiejętności, które według Ciebie są przydatne na stanowisku, na które aplikujesz. Przeczytaj też jeszcze raz ogłoszenie, na które zaaplikowałaś/eś i spisz wszelkie pytania, które chcesz  nam zadać. Podczas rozmowy wyjaśnimy wszystkie kwestie, które mogą Cię interesować, powiemy też co nieco o naszej organizacji i jasno przedstawimy jak przebiegają nasze rekrutacje.

Na czym polegają testy rekrutacyjne? Co w sytuacji losowego zdarzenia, przez które nie dam rady wykonać ich w terminie?

W większości rekrutacji ma miejsce etap testów merytorycznych. Najczęściej następuje on po wstępnej rozmowie telefonicznej i polega na wypełnieniu testów w wybranym przez kandydata terminie. W księgowości i kontrolingu składają się one z krótkich testów jednokrotnego wyboru jak np. test numeryczny czy podatkowy. Dodatkowo mamy również testy dostosowane do danego stanowiska. Tak np. jeśli aplikujesz na stanowisko Księgowej/go, to otrzymasz od nas testy jednokrotnego wyboru (numeryczny i podatkowy) oraz dostęp do testu rachunkowego w postaci arkusza google, gdzie rozpisane zostały przykłady operacji gospodarczych, które należy zaksięgować na kontach T-owych.

Jeśli wiesz, że nie dasz rady wykonać testu w terminie –  napisz lub zadzwoń do pracownika, z którym miałeś wcześniej kontakt – wypracujemy nowy plan. 

Pamiętaj też, że to nie jest egzamin. W testach zależy nam głównie na tym, aby zobaczyć dokładniej z czym miałaś/eś już styczność oraz jaki jest Twój tok myślenia w niektórych przykładach.

Jak działają referencje?

Referencje zazwyczaj polegają na kontakcie telefonicznym z wybraną przez Ciebie jako kandydata osobą. Może to być ktoś, z kim współpracujesz obecnie lub ktoś z kim pracowałaś/eś w poprzednich miejscach pracy – koleżanka/kolega z zespołu, bliski współpracownik czy przełożony. Ważne jest dla nas jedynie, by wskazana osoba była z Tobą związana zawodowo. Przy referencjach konieczna jest zgoda na taki kontakt od Ciebie, jak i od osoby, która może Ci ich udzielić. Nie kontaktujemy się z nikim na własną rękę.

Zaaplikowałam/em, ale nie dostałam/em odpowiedzi, co mogę zrobić?

Niezależnie na jakim etapie jesteś, powinnaś/powinieneś zawsze otrzymać od nas feedback w ciągu tygodnia od zaaplikowania. Jednak jesteśmy tylko i aż ludźmi i czasem coś może pójść nie po naszej myśli, np:

  • jeśli rekrutacja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i wiemy, że nie damy rady dotrzymać terminu jednego tygodnia na odpowiedź, wysyłamy kandydatom maila z prośbą o cierpliwość. Sprawdź czy nie otrzymałaś/eś od nas właśnie takiej wiadomości;
  • jeśli minął tydzień i nie otrzymałaś/eś feedbacku i nie masz od nas maila z prośbą o trochę więcej czasu, sprawdź  swój folder spam w skrzynce mailowej;
  • dla pewności sprawdź też czy w Twoim CV znajdują się poprawne dane kontaktowe (mail / telefon). Sytuacje jak literówki czy zmieniona kolejność cyfr, po prostu się zdarzają. 

Zawsze możesz też po prostu napisać do nas w sprawie statusu Twojej aplikacji. Czuj się zaproszona/y do kontaktu z Jolą (jolanta.pijanowska@finker.pl) lub Łukaszem (lukasz.bozek@finker.pl).

Chcę zaaplikować i zastanawia mnie z kim kandydat ma kontakt podczas rekrutacji.

W trakcie rekrutacji będziesz miał/a kontakt z pracownikiem odpowiedzialnym za daną rekrutację oraz z jednym z naszych kierowników (np. w rekrutacjach do księgowości – z głównym księgowym). W rekrutacjach na niektóre stanowiska kierownicze / zarządcze uczestniczy również nasz CEO – Paweł Ruka.

Czuję, że mogę do Was pasować, ale nie widzę obecnie otwartej rekrutacji na stanowisko, które mnie interesuje. Co mogę zrobić?

Jeśli interesuje Cię stanowisko, na które nie prowadzimy obecnie procesu rekrutacyjnego, zawsze możesz zaaplikować spontanicznie. Wszystkie informacje i formularz znajdziesz na naszej stronie kariery. Aplikacje spontaniczne śledzimy na bieżąco, więc na pewno wrócimy do Ciebie z informacją zwrotną.

Nie zostałam/-em zatrudniona/-y w obecnej rekrutacji i otrzymałam/-em propozycję kontaktu w przyszłości. Jak to może wyglądać?

Rekrutacje mają to do siebie, że spośród wielu ciekawych osób, możemy zaproponować współpracę niestety tylko jednemu kandydatowi. Ale w Finkerze z założenia nie lubimy tracić kontaktu, zwłaszcza gdy czujemy w kimś spory potencjał. Jeśli wiemy, że mamy na horyzoncie rekrutację do danego działu/zespołu, to na początek wracamy do kandydatów, z którymi byliśmy w kontakcie wcześniej – wyjaśniamy rolę i stanowisko, odpowiadamy na pytania i w razie zainteresowania – składamy ofertę współpracy.